فرودگاه بین المللی شهرکرد

تاریخچه فرودگاه شهرکرد

این فرودگاه یکی از جدیدترین فرودگاه های کشور می باشد که در سال 1372 احداث شد. مطالعات اولیه برای تاسیس این فرودگاه در سال 1372 شروع شد. در سال 1373 کار تملک اراضی و کارهای تحقیقاتی به پایان رسید و در سال 1374 کار ساخت این فرودگاه آغاز شد. عملیات ساخت این فرودگاه در سال 1378 به پایان رسید و اولین پرواز آن در همین سال انجام شد. این پرواز توسط شرکت هواپیمائی ایران ایرتور به مقصد تهران انجام شد. اولین پرواز بین المللی این فرودگاه نیز برای مقصد کویت در سال 1381 انجام گرفته است.

نمای بیرونی فرودگاه شهرکرد

درباره فرودگاه شهرکرد

فرودگاه شهرکرد در فاصله 4 کیلومتری از شهر و در قسمت جنوبی آن و در ارتفاع 2050 متری بنا شده است.  این فرودگاه مانند خود شهر، مرتفع ترین فرودگاه کشور می باشد. فرودگاه شهرکرد مجهز به تجهیزات ناوبری از جمله دستگاه   NDBو دستگاه DVOR/DME و یک سیستم روشنایی و دارای یک باند به طول 3005 متر و عرض 45 متر با دو شانه 7/5 متری آسفالته و یک تاکسی وی به ابعاد 285×23 می باشد. در سال ۲۰۱۶ میلادی ۳۶۶ نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه انجام شد و ۳۰٬۱۷۹ نفر مسافر و ۱۶۵٬۱۵۲ کیلوگرم بار از طریق آن جا به جا شدند. طبق آمار همین سال این فرودگاه در رده 38 در لیست پرترددترین فرودگاه های کشور قرار گرفته است.

ترمینال های پروازی فرودگاه شهرکرد

این فرودگاه تنها دارای یک ترمینال می باشد که کلیه پروازهای این فرودگاه از طریق این ترمینال انجام می‌شود. امکانات موجود در این ترمینال شامل سرویس بهداشتی، نمازخانه، چرخ دستی حمل وسایل و بوفه می شود.

مسیرهای پروازی فرودگاه شهرکرد

این فرودگاه مانند دیگر فرودگاه های کوچک کشور تنها برای دو مسیر هوائی اصلی ایران یعنی تهران و مشهد پروازهائی ارائه می‌دهد. پروازهای این فرودگاه تنها برای مقاصد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد و فرودگاه مهرآباد تهران انجام می شود. این پروازها به صورت رفت و برگشت صورت می پذیرند.

https://mrbilit.com/mag/shahrekord-international-airport/

Comments