Skip to main content

سفر

 

سفر

Bio

در پروسه‌ی سفر تمامی قدم‌ها، از وسیله‌ی نقلیه ای که انتخاب می‌کنیم گرفته تا محل اقامت و حتی چمدانمان، از اهمیت برخوردار است. یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام سفر می‌بایست به آن توجه کنیم چمدان است. اما یک چمدان خوب چگونه تعریف می‌شود؟

این مطلب از وبلاگ مِستر بلیط به راهنمای خرید یک چمدان خوب می‌پردازد.برای خرید بلیط هواپیما قشم یک طرفه یا بلیط هواپیما قشم تهران رفت و بر گشت میتوانید به این سایت مستر بلیط مراجعه کنید.
اگر صادقانه صحبت کنیم باید بگوییم سفر به همان اندازه که فوق العاده است می‌تواند استرس زا نیز باشد. اما تمامی تلاش ما این است که با آگاهی دادن در زمینه‌های متفاوت پروسه‌ی سفر را تا حد امکان آسان و لذت بخش کنیم. یکی از مطمئن‌ترین راه‌هایی که سختی سفر را کاهش می‌دهد حصول اطمینان از به همراه داشتن چمدانی مناسب برای سفر است. در ابتدا بهتر است به این موضوع بپردازیم که اصلاً چرا توصیه می‌شود با چمدان سفر کنیم.
چمدان در مقایسه با کوله پشتی یکی از بحث‌های همیشگی در بین افرادی بوده که به سفر علاقه مند هستند و یا زیاد سفر می‌کنند. دلایل کلی برتری چمدان نسبت به کوله پشتی به قرار زیر است:


خرید چمدان دلسی
چرخ‌ها: کشیدن آسان چمدان بر روی چرخ‌هایش بسیار رضایت بخش است. همین چرخ‌ها یکی از مهم‌ترین دلایل برتری چمدان نسبت به کوله پشتی هستند، چرا که راحتی فراوانی را برای مسافر ایجاد می‌نمایند.
لباس‌های تمیز: ناگفته پیداست که کوله پشتی باعث شده تا کمر شما عرق کند. این موضوع به غیر از اینکه ظاهر ناخوشایندی برای لباس ایجاد می‌کند باعث گرم و سرد شدن بدن و سرماخوردگی خواهد شد. چه چیزی می‌تواند بدتر از سرما خوردگی آن هم در ابتدای سفر باشد؟
سلامتی: تمامی افراد توانایی فیزیکی برای بلند کردن و نگه داشتن کوله پشتی بر روی کمرشان را ندارند. گاهاً ممکن است فرد دچار مشکلات پزشکی بوده و به همین دلیل حمل کوله پشتی گزینه‌ی مناسبی نیست.
نظم و ترتیب وسایل: هیچ چیز بدتر از یک کوله پشتی که تمامی وسایل در قسمت بالایی آن جمع شده اند نیست. دید مناسب و واضح از تمامی مواردی که همراه خود دارید از اهمیت ویژه ای برخوردار است. و این موضوع با چمدانی که وسایل آن مرتب و منظم چیده شده اند حاصل می‌شود. اما لازم است نحوه‌ی چیدمان وسایل در چمدان را نیز دقیق فرا گرفته و اعمال کنید.

ایمنی: چمدان‌ها به دلیل جنس سختی که دارند در مقابل ضربه مقاوم‌تر عمل می‌کنند، بنابراین گزینه ای ایمن‌تر و با دوام‌تر تعریف می‌شوند.
تصویری مناسب: چمدان از شما یک تصویر بسیار خوشایند و حرفه ای ایجاد می‌کند، این موضوع زمانی که به سفرهای کاری می‌روید از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
در کنار تمامی این فاکتورها، بهتر است از خود بپرسید به کجا سفر می‌کنم و چطور قرار است به آنجا برسم؟ شاید این دو سؤال مهم‌ترین مواردی باشند که در زمان انتخاب و خریداری چمدان می‌بایست پاسخ داده شوند؛ انتخاب یک چمدان مناسب برای مقصد و طول سفر بسیار حیاتی تلقی می‌گردد.

فاکتورهایی که هنگام انتخاب چمدان باید در نظر بگیرید
مواردی را که قرار است با خود به همراه ببرید در نظر بگیرید. با مد نظر قرار دادن این موضوع می‌توانید تا حدود زیادی خصوصیات مورد نیاز چمدانی که قرار است بخرید را تعیین کنید.
بسیاری از افرادی که با کوله پشتی سفر می‌کنند همراه خود کیسه‌ی خواب، چادر، قلاب ماهیگیری و چیزهایی شبیه به این می‌برند. اما افرادی که مسافرت‌های کاری پیش رو دارند احتمالاً به کیفی احتیاج دارند که بتوانند در آن لپ تاپ و دیگر تجهیزات الکترونیکی خود را به راحتی جای دهند. بنابراین نوع سفر و ملزومات آن در انتخاب چمدان نقش ویژه ای دارند.

اگر یک چمدان برای نوع سفر شما و وسایلتان مناسب به نظر رسید، مواردی که در ادامه آمده مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که هنگام انتخاب یک چمدان می‌بایست مد نظر قرار داده شوند.

 

https://digitalmedialab.johncabot.edu/members/mrbilit1988/

Comments