آب‌ انبار میرزا مهدی

 شهر ساری از شهرهای شمالی و خوش آب و هوای ایران است و در تمام فصول سال پذیرای مسافران از تمام نقاط کشور می باشد. خیلی ها دوست دارند تعطیلات خود را در ساری و مازندران در کنار سواحل خزر بگذرانند. در این نقطه از کشور علاوه بر مکان های تفریحی، مکان های تاریخی و باستانی با قدمت زیاد نیز وجود دارد که توجه گردشگران را به خود جلب می کند. در امکان تاریخی شهر ساری، آب ‌انبار میرزا مهدی واقع در خیابان هجده دی یکی از معروترین و مهترین جاذبه های توریستی است. سراغ این آب انبار را باید از محله قدیمی به نام " ملا آق بابا " گرفت که در حال حاضر هیچ اثری از آن محله وجود ندارد.

اب انبار نو - شهر ساري | مکان دیدنی

این محله قدیمی از چهار طرف به چهار محله دیگر محدود می شد یعنی از ضلع شمالی به همت آباد، از ضلع جنوب به نوآمبار، از ضلع شرقی به کهنه باغ‌ شاه و در انتها و از ضلع غربی به شاه غازی بن راه داشت. نام این محله بر گرفته از اسم یک شیخ متمول از منطقه تلارم دودانگه است که در شهر ساری مکان های زیادی را احداث و وقف کرد. در زمان پادشاهی رضا شاه پهلوی، یکی از تکیه هایی که در وقف این روحانی بود به جهت ساخت خیابان هجده دی، تخریب گردید و طی این روند اثری از تکیه و همینطور محله ملا آق بابا بر جای نماند.

در این بین آب انبار میرزا مهدی یکی از بناهایی است که از آن تخریب سالم باقی ماند. اگر می خواهید به دیدن این آب انبار قدیمی در ساری بروید، بهتر است ابتدا سری به مجله مستر بلیط بزنید و در آنجا اطلاعات لازم در خصوص گردشگری را بدست آورید.

 https://mrbilit.com/mag/mirza-mehdi-cistern/

Comments